Tam, kde dávají dobrou noc medvědi - Dívka s perlou - blog pro všechny milovníky života

sobota 5. srpna 2017

Tam, kde dávají dobrou noc medvědi

Ve dnech 29. července - 4. srpna jsme s lemurkem, Fílou a jeho rodinou zamířili na Slovensko. Původně jsme chtěli projít Malou Fatru křížem krážem, ale počasí nás nakonec zahnalo i k vodě.

Do Terchové jsme dorazili v sobotních odpoledních hodinách a sotva jsme se ubytovali, vydali jsme se do centra Jánošíkova rodiště prohlédnout si jeho sochu, která se pyšní výškou 7,5 m. Všichni hned vytáhli fotoaparáty a hra o nejvyšší počet snímků mohla začít. Pět foťáků na sedm členů výpravy je už slušná výbava, nemyslíte?

První den jsme ještě navštívili symbolický cintorín ve Vrátne dolině a druhý den už na nás čekal příjemný chlad Jánošíkových dier a výstup na Malý Rozsutec. Za mě nejhezčí den z celé dovolené.

Následující den jsme strávili prohlídkou Oravského hradu a skanzenu Vychylovka, kde jsme se svezli po místní úvraťové železnici. Souprava je kus cesty tažena, pak je tlačena, pak opět tažena a tak dál. Je to z důvodu, že v minulosti musela překonat velké převýšení při převozu dřeva, které se v tamějších lesích těžilo.

V úterý jsme před pálivým sluncem utekli na koupaliště Veronika do města Rajec. Tolik lidí jsem v jednom areálu doposud neviděla. Bazény doslova přetékaly lidmi. Osvěžení bylo příjemné, ale kvalita služeb nízká. Provozovatel zřejmě nepočítal s tolika návštěvníky, protože voda byla kolem druhé hodiny plná smetí, zásoby jídla a pití do čtvrté hodiny zmizely a na záchody jsem se už zajít neodvažovala.

Další den jsme vyjeli lanovkou ve Vrátne a vydali jsme se po hřebeni na menší túru. Výhled byl nádherný - Velký a Malý Rozsutec jak na dlani. A protože slunce celý den pálilo a při cestě zpět dolů do údolí jsme museli překonat převýšení okolo 700 m, vrátili jsme se všichni unavení. Proto jsme se také rozhodli, že se druhý den pojede k vodě.

Poslední den na Slovensku jsme strávili v termálních bazénech v Bešeňové. Byla to má první návštěva termálů a mé nadšení tomu odpovídalo. V areálu se pohybovalo také hodně lidí, ale rozprostřeli se, takže jsme se nemuseli proplétat mezi davy.

Podívejte se také na video záznam z pobytu na Slovensku.